نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر کشورهای منطقه به درک مشترکی برسند و تا این حد در آغوش رژیم صهیونیستی نغلطند، می توانیم مذاکره کنیم تا نقش مهمی در صلح و امنیت منطقه داشته باشند و این رفتار قطعا به نفع منطقه است.
کد خبر: ۷۹۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 22 October 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به نشست‌های امنیتی که در منامه و ریاض علیه ایران برگزار می‌شود، اظهار داشت: در برخی مواقع تعدادی از کشورهای منطقه پالس‌‌های مثبتی را برای ارتباط گیری با جمهوری اسلامی ایران ارسال می‌کنند اما این پالس فرستادن‌ها دالّ بر تغییر استراتژی آن کشورها برای مخالفت با جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه استراتژی آن‌ها ثابت است و فقط تاکتیک‌های کشورهای منطقه تغییر می‌کند و ممکن است گاهی از ایران دور شده و گاهی نیز نزدیک شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط کنونی به ترتیبی است که اماراتی‌ها و سعودی ها نتوانسته‌اند به خواسته‌های خود برسند زیرا در یمن گرفتار شده‌اند و آسیب پذیری آن‌‌ها در تاسیساتشان نیز خود نمایی کرده است. مورد اصابت قرار گرفتن پهپاد آمریکایی توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران نیز کشورهای منطقه را به شدت به فکر فرو برد و متوجه شدند که در مورد قدرت ایران، محاسبات آن‌ها دچار اشکال بوده است.

وی افزود: از آنجایی که رژیم‌های دیکتاتور منطقه همزاد رژیم صهیونیستی هستند و به همدیگر نزدیک هستند و همه این کشورها را بریتانیا پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی ایجاد کرده، محال است رژیم‌های سلطنتی غیردموکراتیک منطقه که انگلیس آن‌ها را ایجاد کرده با رژیم صهیونیستی مخالفتی داشته باشند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: ممکن است این کشورها در گذشته شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی داده باشند اما اکنون به صورت شفاف هماهنگی خود را اعلام می‌کنند و مادامی که ریشه مشترک این کشورها با صهیونیست ها وجود داشته باشد و آمریکا نیز از ضعف‌ اقتدار ملی این کشورها استفاده کند، همچنان این روند ضد ایرانی را از سوی کشورهای مرتجع منطقه شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از برگزاری این اجلاس‌های امنیتی در منطقه، جلسات دوره‌ای شورای همکاری خلیج فارس نیز محلی بود برای طرح مباحثی علیه ایران، باید توجه داشت که شورای همکاری خلیج فارس همزمان با شروع جنگ تحمیلی، از سوی عراق تشکیل شد.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی در این شرایط باید فعالیت های لازم را انجام دهد و هم اکنون نیز اعلام کرده‌ایم که آغوش خود را به روی کشورهای همسایه گشورده‌ایم و به عنوان یک همسایه مقتدر اعلام کرده‌ایم که هزاران سال است با شما همسایه بوده‌ایم و اشتراکات فراوانی داریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اگر کشورهای منطقه به درک مشترکی برسند و تا این حد در آغوش رژیم صهیونیستی نغلطند، می توانیم مذاکره کنیم تا نقش مهمی در صلح و امنیت منطقه داشته باشند و این رفتار قطعا به نفع منطقه است و کشورهای غرب آسیا نیز ازآن نفع می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار